Opracowanie procedury i instrukcji AML
Każdy firma, która przyjmuje od klientów płatności gotówkowe o wartości równej lub przekraczającej równowartość 10 tys. euro, jest instytucją obowiązaną, która – zgodnie z przepisami ustawy AML – musi stosować właściwe środki bezpieczeństwa finansowego. O zrealizowaniu przez nią tego obowiązku świadczy przedsięwzięcie określonych działań identyfikacyjnych, weryfikacyjnych, oceniających i monitorujących. Drugim istotnym obowiązkiem firmy – instytucji obowiązanej – jest rozpoznanie ryzyka (i ocena jego poziomu) prania pieniędzy związanego ze stosunkami gospodarczymi lub transakcją okazjonalną. Dodatkowe obowiązki wynikające z Ustawy mogą ciążyć na firmie również w sytuacji, gdy świadczy ona usługi w postaci prowadzenia ksiąg rachunkowych, np. dla innych podmiotów z grupy.
Jeśli firma nie przyjmuje (lub nie chce przyjmować) płatności gotówkowych o równowartości co najmniej 10 tys. euro niezbędna jest uchwała zarządu oraz instrukcja dotycząca przyjmowania płatności gotówkowych.
Jeśli firma przyjmuje płatności gotówkowe o równowartości co najmniej 10 tys. euro potrzebne są:
- Procedura przyjmowania płatności gotówkowych
- Zasady identyfikacji klienta i beneficjenta rzeczywistego (oraz weryfikacji otrzymanych danych)
- Karta oceny ryzyka klienta i transakcji
- Dokumentacja dotycząca weryfikacji
- Ocena ryzyka (nie rzadziej niż co 2 lata)
- Cykliczne szkolenia pracowników
Jeśli firma nie przyjmuje (lub nie chce przyjmować) płatności gotówkowych o równowartości co najmniej 10 tys. euro potrzebne są:
- Uchwała zarządu dotycząca płatności gotówkowych
- Instrukcja dotycząca przyjmowania płatności gotówkowych
- Ocena ryzyka po 2 latach od przyjęcia ostatniej płatności nadprogowej
Jesteś zainteresowany ofertą?
Pozostaw swoje dane. Skontaktujemy się najszybciej jak to możliwe